طراحی سایت ›› بلاگ ›› پارادایم شیفت چیست؟

پارادایم شیفت چیست؟

پارادایم شیفت یعنی تغییر الگوهای ذهنی، رفتاری و عملکردی اگه بخوام ساده تر صحبت کنم، باید بگم که ما در یک پارادایم شیفت بزرگ قرارداریم که همه زندگی ما رو تحت تأثیر قرار میده. برای مثال؛ قبلاً وقتی به اطلاعاتی نیاز داشتیم اولین ابزاری که می تونست به ما کمک کنه، تلفن بود. یعنی تلفنو بر می داشتیم و از کسی که می دونستیم، توی این زمینه اطلاعات کافی داره سئوال می کردیم، یا اینکه از دوستان نزدیکمون می خواستیم تا اگه کسیو می شناسن که در مورد اون موضوع اطلاعات کافی داره به ما معرفی کنن تا تلفنی یا حضوری راهنمایی بگیریم. وقتی می خواستیم، مثلا یک ماشین لباسشویی بخریم یا یک آموزشگاه خوب پیدا کنیم یا یک باشگاه خوب بریم همین کارو می کردیم. اما حالا با گذاشتن یک پیام توی شبکه های اجتماعی  موبایلی یا اینترنتی خیلی راحت به کلی مطلب میرسیم یا حتی میتونیم ز موتور های جستجو استفاده کنیم.
این همون پارادیم شیفته که داره کسب و کارهای سنتی و محلیو بشدت تهدید می کنه
 یک روز اتفاقی از جلو فروشگاه یکی از دوستانم رد میشدم رفتم باهاش کمی خوشوبش کنم چند دقیقه بعد یه خانم وارد فروشگاه شد و شروع به گرفتن اطلاعات درباره یکی از اجناس کرد، اونقد خوب و فنی سوال میکرد که وقتی صحبتشون تموم شد من از مشتری پرسیدم ،شما همکار هستید؟ گفت نه من تو اینترنت کلی جستجو کردم، چند تا فروشگاهم پیدا کردم می خواستم از تناسب قیمت و مشخصات روی سایت مطمئن بشم که اومدم بازار، بعدش خداحافظی کرد و رفت که احتمالا خریدشو به صورت اینترنتی انجام بده درواقع مشتری انتخابشو کرده بود و فقط فرایند اعتماد و خرید مونده بود پس با کمی دقت میشه فهمید که دیگه کسی برای اطلاعات و مقایسه مشخصات چیزی که میخواد لازم نیست توی شهر راه بیافته و کلی هزینه و زمان صرف کنه فقط کافیه به اینترنت مراجعه کنه و اطلاعات لازمشو بدست بیاره .
میدونم شاید شماهم به این نتیجه رسیده باشید و الان دنبال ایجاد یک وبسایت خوب برای خودتون هستید ما در onw3 یک پیشنهاد بسیار عالی برای شما داریم که با کمترین دغدغه شمارو به هدفتون می رسونه.

  • توسط رضا
  • دوشنبه‚ ١٨ آبان ١٣٩٤
  • 1428

 نظرات

ارسال نظر